dinsdag 13 mei 2014

Ridders en draken

Vorige zomer maakte ik voor mijn Deugniet een T-shirtje met deze mooie tricot. Een simpel modelleke met raglanmouwtje uit de Ottobre. 
En wonder boven wonder, mijn klein ventje past er nog altijd in! 
stof: Lillestof van de Stoffenkamer
patroon: ottobre 3/2013
Nu had ik nog een restje over. 
Daar knipte ik een marcelleke van, die ik omtoverde tot een longsleeve (één van zijn favorieten van het moment: "mama, djaak! Gggggrrrrhhh! Big smile). 

Maar toen had ik nòg een restje over. Toch zonde om zomaar in de restjesbak te laten liggen. En ik heb nog een metekindje dat ik op naaivlak niet mag verwaarlozen. 
Dus puzzelde ik wat met de patroondelen van de longsleeve, zodat elk restje drakenstof ten volle benut kon worden. Dit combineerde ik met een oude T-shirt van mijn recy-kleren-stapel en tadaaaaaaa: 
stof: Lillestof van de Stoffenkamer
patroon: zelfgetekend en verknipt

Bij een eerste pasbeurt bleek zijn hoofd er niet door te kunnen. Nu, dat zou ik kunnen wijten aan zijn grote herseninhoud, maar ik vrees dat het eerder ligt aan het feit dat ik het halsboordje ook in de T-shirt-stof maakte. Dat rekt niet zoals boordstof, heb ik moeten ondervinden… Lostornen dus, die handel… 

(en wie al ooit tricot heeft losgetornd, weet dat dat een +%*^$£!ç&;@#werkje is). 

Een nieuw halsboordje, deze keer van echte boordstof, eraan en deze keer ging het als vanzelf over zijn hoofd. Oef! 

MaMaatje

1 opmerking:

  1. zalige manier om restjes te verwerken zo een schuine lijn in dat T-shirt!

    BeantwoordenVerwijderen