woensdag 29 januari 2014

Stella met laarsjes

Ok, poging nummer twee

Een hele tijd geleden heb ik eens een prachtig plooirokje gepind. 
Het bleef maar door mijn hoofd spoken, maar ik vond nooit de juiste combinatie. 
Toen ik voor de wedstrijd haar patronen nog eens aan het bestuderen was, 
begon er iets te dagen… Mijn blik bleef maar op de Stella vallen. En op mijn plooirokje. En weer op de Stella. En…PING!
één en één werd twee. Ik had mijn twist gevonden!

Ik dook in mijn stoffenkast (tja, stoffenverslaving + niet-meer-zo-happy-ventje = meedoen aan stashbusting) en vond er 3 leuke combinaties. Na een rondje googlen (is dit al een werkwoord?) viel er 1 combinatie af (iemand had dit al gemaakt). 
Ik besloot te beginnen met de laarsjes:

patroon: Stella skirt van compagnie M met eigen twist
stof: blauwe velours: stoffenspektakel
laarsjes: tweedehands op FBveiling
paspel: zelfgemaakt van de laarsjesstof
 Mijn twist? Ipv het voorste paneel te fronsen, heb ik gewerkt met brede plooien. 




Ik vond de laarsjes zo mooi passen bij de blauwe velours, dat ik besloot om er paspel van te maken. Het geeft net dat tikkeltje meer, vind ik zelf. 
Vanbinnen afgewerkt met een contrasterende tailleband (jawel: de laarsjes), labelknopen voor de knoopsgatenelastiek (Prinses heeft nog altijd geen buik en geen poep, dus rokjes blijven niet hangen) en een gewone rits die ik "blind" heb ingezet (ze komt nog een beetje piepen).



Voila, mijn eerste deelname. Wie weet, volgen er nog? 
Ik heb nog een twist voor de twist in mijn hoofd, die bewaar ik voor combinatie nr.2
Nu alleen nog de tijd vinden om die te maken voor 16/02...

Voel je vrij om ervoor te stemmen (=op het hartje klikken om te liken) op de wedstrijdblog. (ik mag hier toch een beetje reclame maken, niet?) 

MaMaatje

1 opmerking:

  1. leuk rokje, heb net op jou gestemd!
    Ik heb net je blog ontdekt via je reactie op de give-away van stannel! Mag ik al reageren op jouw "pay-it-forward", dan ben ik zeker bij de eerste 5? (hihihi)
    Je hebt er een volger bij.
    Nog een vraagje: Zit jij in een naaiclubke? Ik woon in Oordegem en ben op zoek naar een naaiclubke maar niet op woensdagavond want dan volg ik zelf avondles.
    Katie van http://mokasblog.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen