maandag 6 januari 2014

Jarig PietjePrecies

Pietje Precies is jarig. 6 jaar al! 
Kleine meisjes worden groot…
Zowel Pruts als Prinses waren uitgenodigd op het feestje.
En bij verjaardagen horen natuurlijk cadeautjes.

Mijn inspiratie vond ik op het Pinterestbord van Friekel: een draagzak voor poppen.
Ze liet eens vallen dat ze zo een wou kopen voor haar meisjes, maar dat die dingen belachelijk duur waren en even goed zelf gemaakt konden worden. 
Pingpingping…

En hier is mijn versie:

Kan op de buik en rug gedragen worden, met gezichtje naar je toe en van je weg, hoofdsteun omhoog of omgeslagen. Je zou bijna willen dat je echte baby hierin mocht.

Maar zo een lapje stof dat op een half uurtje klaar was vond ik, hoewel met veel liefde gemaakt, toch wat zielig om zo alleen te geven. Daarom besloot ik nog een Meninatasje te maken om het in te stoppen. What's a girl without her bag?
 
Lijkt me ook wel handig om mijn eigen brooddoos in te steken 's middags :)

En om het setje compleet te maken, tekende ik nog een simpel A-lijntje op poppenmaat. Ik gebruikte dezelfde stoffen als het allereerste kleedje dat Friekel voor PietjePrecies naaide. Zo kunnen poppenmama en -dochter gelijk gekleed op stap gaan. 


Met bijpassende poppenpampertjes, snel klaar in 10 minuten, 
net zoals de tutorial belooft. 


multifunctioneel...



Aan de jaloerse blikken van mijn eigen meisjes te oordelen een geslaagd projectje, 
er zullen er hier nog van onder de machine rollen, denk ik. 

Happy Birthday, kleine grote meid!
MaMaatje

2 opmerkingen:

  1. Wat een superleuk pakket! Je zal scoren met zo'n toffe geschenkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zowel Pietje Precies als mama Friekel vinden het fantastisch, nogmaals bedankt

    BeantwoordenVerwijderen