zondag 6 oktober 2013

Babyborrel

patroon: knippie 1/2013
stof: stoffen van leuven
Babyborrels zijn altijd leuk. Ze zijn het perfecte excuus om nog eens achter de naaimachine te kruipen.
 (alsof ik een excuus nodig heb)

Al bladerend door een tijdschrift zag ik dit kruippakje en ik werd op slag verliefd! 
Dit zou het pakje worden, helemaal de stijl van de ontvanger. 
Ik had slechts een paar dagen, onderbroken door een spaghettislag, familiebezoek en werk. Maar we zijn het intussen gewoon om tussen de soep en de patatten door te naaien :)

Op woensdag werd de stof gekocht, op vrijdag het patroon getekend en op zaterdag de stof geknipt. Met als gevolg dat ik alles op zondag nog moest aaneen stikken. Gelukkig was de babyborrel tot 18u en presteer ik het best onder druk...

Ik koos voor een donkere jeans met contrasterend witte paspel en kamsnaps, 
voor een echte jongenslook.

Ik heb het nog wat lastig om die knopenbanden af te werken, daarom heb ik aan de kraag en tussen de benen een extra jeansbiaislint toegevoegd. Ook de mouwen klopten niet, die waren te groot voor de armsgaten. Ik probeerde eerst om ze te rimpelen met framilon, maar dat zag er net iets te vrouwelijk uit... En ik wilde toch een stoer jongenskruippakje maken, dus tornde ik het geheel weer los, knipte de mouwen wat bij en met hier en daar een vals plooitje is het me toch gelukt. 

Al bij al ben ik tevreden met het resultaat. Ik verlang om een foto te krijgen, met model!

hier is hij dan: op model!!!

MaMaatje

1 opmerking: