vrijdag 6 september 2013

Tinnykleedjes

Al een tijdje keek ik dromend naar dit patroon...
in mijn hoofd had ik al 100 verschillende versies gemaakt.
Voor mijn Prutske was het van in het begin duidelijk, 
het zou een effen rode Tinny worden met een witte paspel. 
Voor mijn Prinses zou het iets ges(t)offisticeerder moeten zijn.

ik twijfelde: zou ik het wel kunnen, zou het wel mooi vallen, 
zou het niet té retro zijn (hoewel), 
zou ik... zou ik niet... zou ik... zou ik niet...

deze zomer hakte ik de knoop door: 
ik zou!

En ik heb er nog geen moment spijt van gehad! 
Wat een zaaaaalig mooie kleedjes zijn dat...


Patroon: Tinny dress
stof en paspel: stoffen van leuven
kamsnaps: dawanda
Patroon: Tinny dress
Stof: stoffen van leuven
driedubbele paspel: stoffenkamer
kamsnaps: dawanda
Ik maakte twee Tinny's met cirkelrok en asymmetrische kraag, de rode met "tulip"mouwtjes, de andere met een "notched" mouwtje. Ik sukkel alleen nog een beetje om die paspel mooi rond het midden te krijgen, ik weet nooit goed wat ik met die uiteindjes moet doen. (Tips zijn altijd welkom)

Aangezien ik geen ritsen meer liggen had, besloot ik om het lijfje wat te verbreden om een knopenrij toe te voegen. Meteen een geschikte gelegenheid om mijn kamsnaptang te testen. Hier in blogland heb ik er niets dan positiefs over gelezen en ja hoor, ik sluit me daarbij aan. Wat een zaligheid om mee te werken! En de kleurtjes geven zo'n mooi extraatje aan de kleedjes, zeg nu zelf...

En de modellekes? 
Tja... 
die zwierelen... 

en zwierelen... 
en zwierelen...






Er krijgt er zelfs eentje sterallures van...

MaMaatje

2 opmerkingen: