dinsdag 6 augustus 2013

cadeautje

patroon: khadetjes
stof: stoffen van leuven
zelfmaak stofknopen: veritas

Als een goede vriendin verjaart, hoort daar uiteraard een cadeautje bij. 
En als je leert naaien, dan wordt dat een zelfgemaakt cadeautje. 
Bij gebrek aan de juiste maten, waag ik mij voor de eerste keer aan een handtasje. 
Zo multifunctioneel: kan handtasje zijn, pennenzak, toilettasje, ...
Met dank aan deze madam voor het patroon en de duidelijke uitleg. 
Aangezien mijn stoffenvoorraad vooral uit dino's, roze hartjes en prinsessen bestaat, 
was ik heel dankbaar dat er nog een restje over was van mijn zus haar verjaardagsrokjeEr ging eigenlijk niks mis. Een waar unicum! 
Zeker als je weet dat dit gemaakt is de avond voor we op reis vertrokken, tussen het maken van de valiezen door. Een snel klaar projectje, dus, ik schat een uur en een half, van patroon kiezen tot de afwerking. 
Ik maakte voor het eerst zelf de stoffen knopen om op te naaien, opnieuw een ideetje dat ik ergens in blogland vond. Al bij al ben ik heel blij met het resultaat 
(en ondertussen weet ik: zij ook)!
MaMaatje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten