zaterdag 6 april 2013

Mijn allereerste kledingnaaiselke

al een kleine 10 jaar droomde ik ervan
zelf kleertjes te maken voor mezelf
en nu vooral voor mijn 2 dochters
 
nu ze wat groter zijn en ik iets meer tijd heb
en ik al een aantal mensen in mijn omgeving rokjes
had zien maken via het boek 'allemaal rokjes' van Mme Zsazsa
kocht ik er ook eentje voor mezelf
de eerste stap was gezet
wat zij kunnen kan ik toch ook, niet?
 
ik vertelde dit aan MaMaatje
die meteen weg was van het idee
en zo gaven we elkaar het laatste
stukje durf om eraan te beginnen
 
ik haalde mijn moeders stikmachine
dat een erfstuk was van mijn schoonmoeder
enzo stikte ik eerst een paar patroonkussentjes
vierkante
ronde
grote en kleine

en toen dacht ik, ik kan beter een rokje proberen maken,
das leuker
het werd een klokrokje voor Pietje Precies
met een stofje van bij veritas
met een verstelbare taille
al maakte ik de rekker eigenlijk maar net lang genoeg
en staat hij nu al op het maximum
maar het resultaat mocht er zijn
oordeel maar zelf

2 kleine foutjes dus

het 2de was dat ik maar een steeklengte van 1 had gebruikt :-)
mijn moeder wees me daarop, en ik,
aha vandaar dat ik een misstikseltje zo moeilijk los kreeg
al doende leert men
FriEkEL

Geen opmerkingen:

Een reactie posten